ارائه ی لیست هزینه های تخریب دیوار داخلی , تخریب کف , کف سازی و اصلاح نقشه در شرکت های مختلف خدماتی و نیز هزینه ی حمل نخاله

در بسیاری از مورد ها کارفرمایان محترم حیث به تخریب دیوار داخلی ساختمان , تخریب کف و تصحیح نقشه داخلی ساختمان دارا هستند . نخاله ها و ضایعات ساختمانی و تاثیر انها برمحیط زیست

« تخریب دیوار داخلی , تخریب کف , کف سازی و اصلاح نقشه »

در بسیاری از مورد ها کارفرمایان محترم حیث به تخریب دیوار داخلی ساختمان , تخریب کف و تصحیح نقشه داخلی ساختمان دارا هستند . حمل نخاله

در این مورد دقت به دو نکته با اهمیت الزامیست :

۱ – هرگونه تغییر در نقشه ( تصحیح نقشه ) معماری داخلی ساختمان نیازمند مجوزهای لازم از شهرداری حیطه است .

۲ – تخریب دیوار داخلی ساختمان کهن از آنجاییکه ممکن است دیوار باربر باشد ( دیوار باربر دیواری است که در ساختمانهای سابق حکم ستون بنا را دارااست و وزن طبقه بالا را تحمل مینماید ) نیازمند حیث کارشناس بنا است . در سود تخریب اشتباهی دیوار باربر سبب به تخریب سقف طبقه بالا خواهد شد و احتمال تخریب کلی ساختمان دوچندان بالا خواهد بود

هزینه ی حمل نخاله

در تخریب کف سابق هم از آنجاییکه کف بیشتر ساختمانهای قدیمی در ایران طاق ضربی می‌باشد . تخریب کف غیر کارشناسی و غیر اصولی و به دست افراد نا مطلع منجر به عدم پایداری کف شده و بعد از کفسازی دوباره ( بار گذاری دوباره ) سبب به تخریب کلی سقف و صدمات جبران ناپذیر به کف ساختمان و سقف طبقه پایینی خواهد شد . متاسفانه اکثری از کارفرمایان صرفا به دلیل هزینه کمتر کار را به افراد غیر کارشناس میسپارند و بعد از پیدایش مشکلات متحمل زیان مالی و جانی فراوان سنگین می گردند .

همینطور از آنجاییکه تجمع نخاله ساختمانی ناشی از تخریب دیوار و تخریب کف در پیاده روها شهری پیگرد قضایی داراست و احتمال دارد سبب به تعلیق مجوز مرمت از سمت شهرداری شود حمل نخاله ساختمانی به مرکزها مجاز در اسرع وقت به وسیله کارگران حرفه ای به صورتیکه سبب ساز به آزار و اذیت و زیان به دیگر همسایگان نشود از مهمترین بخش های تخریب است . در شرایطی‌که در حمل و نقل نخاله ساختمانی هر یک از همسایگان متحمل ضرر و زیان شود صاحب کار بایستی جوابگوی مراجع انتظامی باشد .

« نحوه اجرا تخریب دیوار داخلی و تخریب کف »

با اعتنا به این‌که تخریب کف یا تخریب دیوار داخلی کلی باشد ( نیاز به تصحیح نقشه باشد ) یا این که جزئی ( یعنی تنها مسیر لوله های آب و برق تخریب شده باشد ) کف سازی به دو روش گوناگون صورت میگرد . معمولاً کف آشپزخانه و دستشویی به طور کلی و هال و پذیرایی و اتاق خواب ها به طور جزئی تخریب میگردند . در صورتی‌که تخریب کلی باشد جهت کف سازی به کارگیری از پوکه معدنی به مراد سبک سازی سقف لازم هست .

همینطور با اعتنا به این‌که سطح سطح کف برای قیرگونی کف زیاد اساسی است در شرایطی که از پوکه معدنی برای کف سازی به کار گیری میشود کروم بندی کف برای دستیابی به یک مرحله سطح الزامی است . متاسفانه بخش اعظمی از اشخاص غیر دارای مسئولیت با سو استفاده از عدم دانایی کارفرما و به دلیل وقت گیر بودن کروم بندی از آن صرفنظر می‌کنند که همین برهان سبب میشود سرامیک کار برای تصحیح شیب بندی , کف سرویس بهداشتی را بیش تر از حد بالا بیاورد . معمولاً خدمت های بهداشتی با سنگ کاسه دستشویی ایرانی حدود ۱۵ سانتیمتر و کف آشپزخانه های دارنده کف شور ۱۰ سانتیمتر فراتر از مرحله کف هال و پذیرایی و اتاق خواب ها اجرا خواهد شد . حدود مذکور کاملاً تقریبی است و بستگی به سطح کف پیش از بازسازی دارااست . دردسر‌ساز شدنانتقال نخاله‎های هزارپیچ به توسکستان و سخنان مسئولین در این باره

هزینه ی حمل نخاله

در صورتیکه تخریب کف یا این که تخریب دیوار داخلی بصورت جزئی صورت گیرد ( تنها مسیر لوله های آب و برق کنده شود ) با استفاده از ملات ماسه – سیمان میتوان مسیرهای تخریب شده را مالامال کرد . صرفا دقت به‌این نکته الزامیست که برای ساخت چسبندگی مابین ملات دیرین و نو پیش از پر کردن مسیر لوله تراز مسیر با آبیاری بطور کامل تر شود . همینطور جهت دوری از ترک خوردن ملات تازه ۶ ساعت بعد از گیرش اول ملات به زمان ۲۴ ساعت سطح ملات تازه آبیاری شود .

درخصوص پر کردن مسیر لوله خرطومی برق یا این که لوله های آب شوفاژ , حفاظت از ترک خوردگی زیاد اساسی است . در صورتی‌که به صحت انجام نشود بعد از بازه کوتاهی از اتمام پروژه ترک های عمیقی در دیوار ساخت میشود . این گونه ترک چه بسا با بتونه نگارگری نیز قابل درز گیری نیست و مسیر ترک خورده بایستی مجدد تخریب و مجدداً گچکاری شود . همینطور در شرایطی‌که در دیوار ترک خورده از برگه دیواری استفاده کرده باشید ورقه دیواری بایستی برداشته شود .

در طول تخریب و تصحیح نقشه در صورتیکه از اشخاص حرفه ای و دلسوز استفاده شود , میتوان با الک کردن نخاله ساختمانی ماسه واجب جهت کف سازی را بدست آورد . اینکار منجر صرفه جویی در خرید ماسه و هزینه حمل مصالح آن به محل پروژه میشود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *