محلول لوله بازکنی مؤثر در رفع گرفتگی لوله

محلول لوله بازکنی یکی از روش های قدیمی و مرسوم بوده است و امروزه اکثر افراد در مناطق مختلف از آن استفاده می کنند تا برای آنها کم هزینه بیفتد و کارآمد باشد.
خرید و استفاده از محلول های لوله بازکنی برای رفع گرفتگی های سطحی و یا گرفتگی هایی که احتیاج به تجهیزات پیشرفته ندارند، بسیار پر کاربرد است اما حتماً باید در مورد استفاده از این محلول ها نکاتی رعایت شود تا آسیبی هم به خودتان و هم به لوله وارد نگردد.

بررسی علل رایج گرفتگی لوله های فاضلاب

در صورتی که علل و عوامل گرفتگی لوله ها را بدانید، ممکن است هیچگاه نیاز به استفاده از محلول لوله بازکنی یا سایر روش ها برای باز کردن انواع لوله نداشته باشید.
همچنین در صورتی که گرفتگی بسیار شدید باشد و خودتان در منزل قادر به باز کردن گرفتگی نباشید می توانید به سایت برچسب مراجعه کنید و در هر منطقه از تهران که سکونت دارید تنها با یک تماس از نزدیکترین و بهترین لوله بازکن ها و چاه بازکن ها مانند چاه بازکنی سعادت آباد و یا دیگر مناطق تهران در کمتر از ۳۰ دقیقه استفاده نمایید.

گاهی پیش می آید که در هنگام شستشوی ظروف، مواد و زباله های بزرگتر از داخل لوله عبور کند و باعث بسته شدن شتر گلوگاه شود.
سیفون با انباشته شدن زباله ها دچار گرفتگی می‌شود و در صورتی که هنگام شستشو از یک فیلتر و صافی بر روی سینک استفاده کنیم، دیگر این مشکل گرفتگی شتر گلوگاه های سیفون وجود نخواهد داشت. زیرا تجمع مواد و رسوبات باعث می شود که به مرور مسیر عبور آب باریک و باریکتر شود و گرفتگی شدید به وجود بیاید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که استفاده مکرر از محلول لوله بازکنی، به مرور مشکلات زیادی را میتواند به همراه داشته باشد و یکی از این موارد احتمال سوختگی با محلول لوله بازکنی است و ممکن است برای افراد ساکن در منزل خطرساز باشد.

گاهی اتفاق می‌افتد که گرفتگی ها به صورت آنی و خفیف باشد، در این مواقع بهتر است که از تلمبه دستی یا به اصطلاح همان لوله بازکن خانگی که در قدیم بسیار مرسوم بوده است، استفاده کنید و با مکشی که این وسیله ایجاد می‌کند می تواند گرفتگی را جابه جا و راه آب را باز کند.
در صورتی که گرفتگی های شدید و مکرر به وجود آمده باشد، بهتر است که از سایر روش ها استفاده کنید. در صورت به نتیجه نرسیدن از امتحان دیگر روش های خانگی لوله بازکنی، شما می توانید از خدمات لوله بازکن شمال تهران، شرق، غرب و جنوب تهران با صرف هزینه متعارف در سایت برچسب استفاده نمایید.

در واقع محلول های لوله بازکنی به خاطر موادی که دارند و مکانیزم عملی که می‌توانند روی مواد فاضلابی ایجاد کنند، باعث حل شدن آنها می‌شوند و مسیر آب باز می شود و هنگامی که جسم خارجی و سفتی در لوله گیر کرده باشد بهترین راه فنر زدن لوله است.

راهکارهای جلوگیری از انسداد لوله ها

  • پوسیدگی و خوردگی لوله ها از عواملی است که ممکن است در اثر استفاده مکرر از محلول‌ لوله بازکنی ایجاد شده باشد، پس بهتر است رعایت یکسری نکات را در نظر بگیرید تا مانع از گرفته شدن لوله ها شوید و یا در صورت نیاز از متخصصین این حرفه کمک بگیرید.
  • برای اینکه جهت باز کردن لوله ها توسط محلول لوله بازکنی بهترین نتیجه را بگیرید، باید از بهترین لوله بازکن های موجود در بازار کمک بگیرید و همچنین در سایت برچسب ما بهترین و قویترین محلول های لوله بازکنی را به شما معرفی کرده ایم کافی است آن را مطالعه کنید و لذت یک خرید خوب را تجربه نمایید.
  • معمولاً گرفتگی‌های چاه توالت، به دلیل افتادن اجسام اتفاق می‌افتد و شما می توانید برای این مشکل از چاه بست استفاده کنید.
  • نباید ظروف چرب را با آب سرد شست، زیرا چربی ها در لوله سفت شده و گرفتگی را به وجود می آورند. اگر گرفتگی‌های سینک به دلیل وجود ذرات باقیمانده از غذا و خوراکی هاست، می توانید برای جلوگیری از این اتفاق از توری های مناسب و صافی استفاده کنید تا مانع از ورود هر شیء دیگری غیر از آب به درون لوله شوید.

آشنایی با طریقه استفاده از محلول لوله بازکنی

معمولاً روی محلول های لوله بازکنی مرغوب، روش استفاده از آن را به طور کامل به شما شرح می دهند که فقط کافی است با رعایت نکات ایمنی مراحل آن را طی کنید، به این صورت که در اکثر لوله بازکن ها باید ابتدا مقداری از محلول لوله بازکنی را داخل مجرای چاه ریخته، سپس چند دقیقه حدود نیم ساعت صبر کنید و البته در مورد هر نوع محلول لوله بازکن مدت زمان لازم نوشته شده است.
بعد از این مدت مقدار زیادی آب را داخل لوله ها رها کنید و بهتر است که آب گرم باشد و مطمئن شوید که کاملاً محلول از داخل لوله ها رد شده باشد؛ زیرا در صورتی که محلول در لوله باقی بماند باعث پوسیدگی و خوردگی آنها می شود.

نکات زیر را در هنگام استفاده از محلول لوله بازکنی رعایت کنید

  • هنگام استفاده از محلول های لوله بازکنی از ماسک استفاده کنید و اصلاً آن را استشمام نکنید؛ زیرا بخاری که از محلول بلند می‌شود باعث آسیب دیدن ریه ها شده و می‌ تواند به موها و چشم صدمه وارد کند.
  • در صورتی که محلول لوله بازکنی به صورت اتفاقی داخل چشم شما وارد شد، فوراً چشم را با آب فراوان شستشو دهید و هر۱۰ دقیقه یک بار به مدت ۱۵ بار تکرار کنید، در صورتی که همچنان دچار سوزش چشم بودید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  • باید بدانید که همواره استفاده مکرر از یک روش، می تواند خطر آفرین باشد. استفاده از محلول لوله بازکنی به طور مکرر می تواند خطرناک باشد و به خصوص با ترک شدن در چاه باعث ایجاد بخارات سمی می شود و برای بدن خطر آفرین است.
    بنابراین هنگامی که می دانید لوله های منزل دچار گرفتگی های مداوم است بهتر است که از متخصصین در این زمینه استفاده کنید و استفاده مکرر از محلول لوله بازکن را فراموش کنی،د شما میتوانید با مراجعه به سایت برچسب لیست متخصصین لوله بازکنی را مشاهده نموده و با توجه به منطقه خود با آنها تماس بگیرید.

مواد لوله بازکن شدیدا قلیایی بوده و خوردن آن ها باعث مسمومیت می شود. یک متخصص کودکان می گوید که کودکان سنین ۲ تا ۵ سال بیشترین آمار مسمومیت با محلول لوله بازکنی را دارند که همین امر باعث می شود تا نحوه نگهداری این محلول اهمیت بالایی داشته باشد. باید دقت کنید که آن را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
آب خاکستری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *