معرفی سیفون فاضلاب و روش آب بندی آن

سیفون توالت بر اجرای لوله کشی آن از مهمترین بخش های یک ساختمان می باشد زیرا کارایی بسیار زیادی در یک ساختمان دارد سیفون های فاضلاب با مقدار آبی که درون خود دارند از ورود بوی بد فاضلاب و همچنین حشرات موذی جلوگیری می کند.
ما در این مقاله به شما در مورد کارکرد سیفون فاضلاب و همچنین نحوه آب بندی کردن آن توضیحاتی را می‌دهیم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

روش تخلیه سیفون فاضلاب

همیشه مقدار کمی آب درون سرویس توالت فرنگی وجود دارد و بعد برای تخلیه، اگر دکمه آن را فشار دهید تا آب بیشتری وارد کاسه توالت فرنگی شود، تمام فضولات را به سمت خروجی لوله و سپس به سمت چاه فاضلاب می‌برد.
در بعضی از سیفون ها یک دکمه وجود دارد و در بعضی‌ دیگر دستگیره زنجیری شکل. اما اگر این سیفون ها با خرابی و مشکل مواجه شدند و شما خواستید سیفون توالت معمولی منزلتان را عوض کنید و تجربه کافی را در این زمینه نداشتید، می توانید به مقالات تعویض سیفون فاضلاب در سایت برچسب مراجعه کنید و سپس با خواندنِ آنها اقدام به نصب فلاش تانک کنید.

اگر شما خواستید سیفون فاضلاب را نصب کنید و با مشکل لوله کشی این بخش مواجه شدید، می توانید از خدمات لوله بازکنی در سایت برچسب استفاده کنید. لوله بازکن های سایت برچسب با ارائه خدمات شبانه روزی در سراسر تهران پیوسته و حتی در ایام تعطیل، تنها با یک تماس شما خود را به محل موردنظر رسانده که از جمله خدمت رسانی های آنان می توان به خدمات لوله بازكني در سيد خندان اشاره کرد.

معرفی دو مدل از کاربردی ترین سیفون های فاضلاب

از پرکاربردترین نوع سیفون فاضلاب، سیفون s و p می باشد  که نوع p آن  به شتر گلو هم معروف میباشد که بسیار پرکاربرد و رایج هستند.
از سیفون مدل شترگلو برای متصل کردن لگن حمام آبخوری و همچنین دستشویی ها استفاده می شود البته جریان آب در این مدل از سیفون یک مقدار کندتر می باشد.
اما این مدل از سیفون ها خیلی کم دچار گرفتگی میشوند، اما اگر در هر صورت سیفون توالت منزل شما دچار گرفتگی شد و شما نتوانستید خودتان این گرفتگی را با روشهای خانگی برطرف کنید، باید از دستگاه پیشرفته مانند فنر زن برقی یا فنر زنی با دریل استفاده کنید.
کار با این دستگاه ها نیازمند تخصص و تجربه کافی می باشد و اگر شما این تجربه و تخصص را ندارید، بهتر است از یک تکنسین درخواست کنید؛ در غیر این صورت ممکن است به تأسیسات ساختمان، لوله ها و یا حتی خودتان آسیب وارد کنید.

فنر ممکن است با حالت ارتجاعی که دارد باعث شکستگی لوله ها و آسیب زدن به دیگر بخش ها بشود؛ بنابراین شما می توانید به سایت برچسب مراجعه کنید و از خدمات تکنسین های این سایت در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در سراسر تهران استفاده کنید. این افراد در کار خود بسیار مهارت دارند و در هر زمان که شما بخواهید در سریعترین زمان ممکن در محل مورد نظرتان حاضر می شوند و گرفتگی لوله های فاضلابی یا سیفون توالت را برطرف می‌کنند.

برای ثبت سفارش با لوله بازکن میرداماد بر روی لینک آن، می توانید کلیک کنید تا به شماره تکنسین لوله بازکنی در منطقه میرداماد دسترسی پیدا نمایید.

انواع سیفون فاضلاب و عمق آب بندی آنها

سیفون فاضلاب در چند مدل وجود دارد که عمق آب بندی آنها در ۵ سانتی متر و در یکی ۱۰ سانتی متر می باشد مدل آب بندی با عمق ۵ سانتیمتر بسیار پرکاربرد تر از آن مدل های دیگر می باشد، اما نوع ۱۰ سانتیمتری در جاهای مخصوص نصب می شود که در آن محل ها هواکش یا سیستم هواکش وجود نداشته باشد یا افزایش یا کاهش فشار هوا را شاهد باشیم در این محل‌ها سیفون فاضلاب با عمق ۱۰ سانتی متر کارایی بسیار زیادی دارد.

معرفی سیفون راه بند

یکی از انواع مدلهای سیفون فاضلاب، سیفون راه بند میباشد که از ورود حشرات موزی یا بو های بسیار بد به داخل لوله های ساختمان یا داخل خانه جلوگیری می کند این مدل از آیفون به شبکه فاضلاب شهری متصل می شود و دارای یک لوله بسیار بزرگ به‌صورت عمودی می باشد که ساختمان می‌رود و شما می توانید به راحتی از لوله فاضلاب بازدید کنید و در صورت خرابی یا نشت آن به سرعت آن را تعمیر کنید.

سیفون چربی گیر چیست؟

این مدل از سیفون در وسط بین سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب قرار می گیرد و از ورود تمام چربی ها و روغن ها هنگام شستشوی ظروف به داخل لوله فاضلاب جلوگیری می کند.
این مدل از سیفون توانایی جمع کردن چربی ها را در بلند مدت دارد و بعد از مدتی میتوانید آن را بردارید، خالی کنید و دوباره سر جایش بگذارید.

استفاده نکردن از سیفون چربی گیر باعث می‌شود که سینک ظرفشویی دچار گرفتگی بشود و تا به حال با آن خیلی مواجه شدیم و می توانید با استفاده از روشهای خانگی این گرفتگی ها را برطرف کنید اگر نتوانستید این مشکل را برطرف کنید می توانید به سایت لوله بازکنی برچسب حتماً مراجعه نمایید.

عوامل از بین رفتن آب بندی سیفون فاضلاب

علت خرابی بیشتر سیفون ها از بین رفتن آب بندی آنها می باشد که اختلاف فشار در دو سر سیفون فاضلاب و از بین رفتن مایع درون آن باعث از بین رفتن آب بندی و سپس خرابی سیفون فاضلاب می‌شود.
البته از بین رفتن آب بندی و یا خراب شدن سیفون توالت بسیار زیادی دارد ولی مهمترین آن اختلاف فشار و نامناسب بودن هواکش ساختمان یا همان هواکش سیستم فاضلاب می باشد.

سیفوناژ علت خرابی سیفون

سیفوناژ به شرایط عدم تعادل فشار هوا گفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین علت‌های خرابی سیفون می باشد.
در عمل سیفوناژ سیفون توالت از بین میرود و به همین دلیل آب داخل سیفون به خاطر عدم تعادل فشار هوا از قسمت حمام و توالت در سیستم فاضلاب تخلیه می شود.
در حالت عادی آب بندی سیفون ثابت می‌ماند به خاطر تعادل فشار هوا ولی اگر در طرف خروجی سیفون فشار هوا از بین برود یا کم و زیاد شود آب دیگر در قسمت ورودی سیفون عمل می‌کند و در خود سیستم تخلیه فاضلاب آبیاری می‌شود و عمل سیفوناژ رخ می‌دهد.

البته تمام سیفون های فاضلاب وظیفه از بین بردن فضولات داخل لوله ها را به عهده دارند، ولی عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؛ مثل از سیفون چربی گیر درون سینک ظرفشویی نصب می شود و وظیفه آن جمع آوری چربی ها می باشد.

معیوب بودن لوله کشی و از بین رفتن آب بندی

لوله کشی و طریقه نصب سیفون فاضلاب بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر لوله کشی آن با شیب تند باشد به سرعت تخلیه می شود و عمل سیفوناژ رخ می دهد .

از طرفی با کم در نظر گرفتن شیب در لوله کشی سیفون توالت، با مشکل گرفتگی لوله ها دائماً مواجه خواهید بود؛ زیرا فضولات از داخل سیفون فاضلاب در این حالت خارج نمی شوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *