ضرورت مدیریت درست و با برنامه ی کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی و عمرانی با توجه به توسعه ی روز افزون شهری

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این که کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی می بایست مدیریت و مجهز به gps شوند , تاکید کرد : لازم است تصفیه منزل شیرابه مرکز دفع آراد کوه به روزرسانی شود .

ضرورت مدیریت کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی

به نقل از تهران پرس ; محمدحسین بازگیر رییس سازمان محیط زیست شهر تهران در خاطرنشان کرد وگویی با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران دو گروه درگیر کار می‌باشند , اذعان کرد : یکی آنان گود آبعلی است که پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی شهری در این جا مدیریت میگردند و دیگری مجتمع پردازش و دفع آرادکوه است که زباله های خانگی به آن جا حمل می شود .

مدیر سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که در وبسایت آرادکوه روزانه بیش تر از ۸۰۰۰ تن آشغال وارد می شود , تصریح کرد : جزو این زباله ها پردازش و بازیافت و چکیده دیگری به کمپوست تبدیل می‌شوند . همینطور یک زباله سوز مرکزی ۲۰۰ تنی و محلی برای دفع پسماندهای پزشکی درین سایت موجود هست .

بازگیر ادامه اعطا کرد : در گود آبعلی هم یک واحد بازیافت شن و ماسه به ظرفیت حدود ۴۰۰۰ تن و یک سیستم هاضم زباله سوز با ظرفیت ۳۰۰ تن برای تولید برق از زباله ها موجود است . حمل نخاله ساختمانی

حمل نخاله لزوم نصب باکس های حمل نخاله ساختمانی در سطح شهرها با توجه به توسعه شهرسازی

حدود ۵۰ هزار تن نخاله های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد می شود

او با اشاره به این‌که روزانه به صورت میانگین حدود ۵۰ هزار تن نخاله های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به گود آبعلی وارد می شود , تصریح کرد : هر دو مرکز دفع پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارا‌هستند تا به صورت همیشگی به روزرسانی شوند . نقص‌ با اهمیت ما در سایت دفع پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام ( ره ) هم این بو احساس میشود .

مدیریت سازمان محیط زیست شهر تهران بابیان این‌که نقص‌ گود آبعلی هم طول زباله و دپوی فراوان در آن است , ذکر کرد : حجم متعددی از زباله طی سالیان طولانی دراین جا دپو شده‌است . اگر‌چه که در سالهای اخیر اقداماتی برای بهبود حالت زیست محیطی این محل صورت گرفته اما هنوز کفایت نمیکند .

او با تاکید بر این که کامیون های مخصوص حمل نخاله های ساختمانی بایستی ساماندهی شوند و پیمانکاران حمل نخاله ها ذیل مدیر مطلوب و هوشمند قرار بگیرند , اعلام‌کرد : کامیون های حمل نخاله می بایست مجهز به GPS شوند تا مسیر رفت وآمد آن‌ها مشخص و معلوم شود و قابلیت و امکان تخلیه زباله در هرجا ای را نداشته باشند .

حمل نخاله

به گفته بازگیر در مرکز دفع زباله آرادکوه هم شیرابه هایی تولید می شود که بایستی تصفیه شود و تصفیه منزل شیرابه این مرکز دفع زباله مجهز شدن و به روز شود .

او در پایان با تاکید بر این که نقص‌ حساس در قضیه رئیس پسماند تفکیک نکردن زباله از مبدا است , تصریح کرد : دراین مورد بایستی زیرساخت های حتمی به وسیله شهرداری تهران مهیا شود آنگاه مبادرت به فرهنگ وتمدن سازی و آموزش کنیم تا پسماندهای تفکیک نشده در مرحله شهر نداشته باشیم . مدیریت نخاله های ساختمانی عزم شهروندان را می طلبد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *