لایروبی چاه چیست و چرا باید به صورت دوره ای چاه را لایروبی کرد؟

درصورتی که چاه فاضلاب شما در زمان ی های وقتی کمتری نسبت به زمان نخستین حفر چاه پر می شود فقط راه حل ی کار شما حفر چاه جدید دیگری نیست به این دلیل‌که با تخلیه چاه و لایروبی چاه پر شده علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت شما سبب ساز می شود که چاه فاضلاب شما به نظیر روز نخستین شده و در عصر ی وقتی بلند تری لبریز شود .

لایروبی چاه چیست؟

لایروبی چاه به کار بیرون کردن خاک , سنگ , رسوبات چسبیده به بدنه چاه فاضلاب و کلیه مواد جامدی که سبب ساز کاهش طول عمر چاه و لبریز شدن سریع چاه گردیده اند را میگویند .

رسوب زدایی در لایروبی چاه عملی است که در ان رسوبات دیواره و کف چاه را توسط ابزار اختصاصی تراش می دهند .

در واقع لایروبی چاه به روشی برای سالم نگه داشتن چاه فاضلاب هم گفته می شود که‌این کار یکبار در حین حفر چاه تازه و دیگر در زمان لایروبی چاه واقعه می افتد .

برای شما نیز احتمالا پیش امده باشد که از توالت , حمام و لوله های فاضلاب متصل به چاه بوی تخم مرغ گندیده و لاشه ی حیوان به مشام رسد و پس از هر توشه تخلیه چاه توسط شرکت ها لوله بازکنی و تخلیه چاه مشکل بو رفع نشود و همین منجر شود تا شما بخواهید با ماده شوینده و اسید ها به جان لوله ها برای رفع نقص‌ رایحه بیفتیداین کار شما علاوه برااینکه شما رافقط برای دوران کوتاهی از شر این بو راحت خواهد کرد بلکه سبب خواهد شد تا مواد اسیدی با گاز های سمی فاضلاب برخورد و بخار سمی تولید نمایند .

قیمت لایروبی چاه

علاوه براین لوله های فاضلاب به علت جنسی که دارند در برابر این اسید ها ضعیف بود و تداوم خودرا از دست می دهند و شاید باعث ترکیدگی لوله فاضلاب شوند و اسیب هایی همچون نم و رطوبت را به همراه داشته باشند و نیاز به تشخیص ترکیدگی با دستگاه نشت یاب پیدا نمایند .

منشا اصلی مشکل این بوی ازار دهنده چاه فاضلاب شما میباشد و علت ان جمع شدن گل و لای و موادجامدی که در طولانی بازه , بوی نا مطلوبی را ایجاد می نمایند و از طریق شبکه فاضلاب ساختمان وارد حمام , دستشویی و اشپزخانه شما میشوند . لوله بازکنی پارس شرق شبانه روزی

این نقص‌ با لایروبی چاه بوسیله شرکت های خدماتی لوله باز کنی و تخلیه چاه احتمال دارد و میتوانید برای مدام بدون اسیب رساندن به شبکه فاضلاب ساختمان از شر این بو راحت گردید .

لایروبی چاه

دلایل پر شدن چاه فاضلاب و راه حل این مشکل چیست؟

چاه ها باتوجه به گونه کاربردشان به چاه های فاضلاب , چاه اب , چاه ارت و… تقسیم می گردند .

اکثرا چاه های منازل از مدل چاه های جذبی می‌باشند یعنی دارای خاک و زمینی مطلوب برای نفوذ برا اب میباشند .

ولی در حالتی‌که محصول خاک و زمین از کالا مشقت بار و غیر قابل نفوذ باشد که قدمت و زمان پر شدن چاه هم کمتر خواهد بود و نیاز به تخلیه چاه و لایروبی چاه بیشتر حس میشود .

اولی دلیل پر شدن چاه , خاک و زمین حوزه‌ است , در بخشها کوهستانی به دلیل زمین سخت کشش چاه فاضلاب هایشان کمتر از مناطقی است که زمینی با خاک قابل انعطاف دارا‌هستند و ارتفاع عمر چاه های این بخشها به ۲۰ تا ۲۵ سال نیز می رسند .

از دیگردلایل که سبب ساز پر شدن مختلف چاه های فاضلاب می شود می توان ریشه و موهای بیشتراز حد , موادچربی , مواد جامد و رسوباتی که به همه بدنه ی چاه فاضلاب می چسبند نیز نام برد . خدمات نصب و تعمیر توالت فرنگی شهرک اکباتان غرب تهران فوری

این عوامل بازدارنده از نفوذ اب در زمین شده و چاه فاضلاب را به یک محیط ی به طور کامل بسته تبدیل می نمایند و همین فرمان سبب ساز لبریز شدن های متعدد چاه فاضلاب و بالا بردن هزینه تخلیه چاه می شود .

چاره این مشکل در او‌لین مورد لبریز شدگی بعداز حفر چاه فعالیت تخلیه چاه میباشد اما در صورت مشاهده ی کاهش طول عمر چاه فاضلاب ضروری است که چاه فاضلاب به وسیله موسسات تخیله چاه ولوله بازکنی خالی شده و بعد از آن لایروبی چاه صورت بپذیرد و راه‌حل دوم حفر چاه جدید می‌باشد .

قیمت لایروبی چاه

حفرچاه نو یا لایروبی چاه ؟کدام به صرفه تر است؟

علت برتری لایروبی چاه بر حفر چاه نو چیست؟

بیشتر زمان ها که چاه فاضلاب منازل لبریز می شود , زمانی مشتریان با موسسه ها لوله باز کنی وتخلیه چاه تماس میگیرند به سراغ گزینه حفر چاه جدید می‌روند و مخارج ان را جویا میگردند درصورتی که شرکت تخلیه چاه و لوله بازکنی منصف باشد لایروبی چاه را هم توصیه می‌دهد .

حفرچاه نو نیازمند یک محدوده ی دیگری از محوطه ساختمان هست و طبق استاندارد ها باید از چاه کهنه ۲ . ۵متر مسافت داشته باشد تا از خطر های احتمالی پرهیز شود .

هزینه حفر چاه نو براساس متراژ چاه است ونیازمند زمان و هزینه بیشتری نسبت به لایروبی چاه خواهد بود , همینطور خاک حاصل از حفر چاه نو هزینه انتقال ان به خارج از شهر رانیز در ادامه دارااست . لوله بازکن در درختی کرج شبانه روزی

لایروبی چاه این هزینه ها را کاهش داده و بدین صورت می‌باشد که بعد از تخلیه چاه فردی وارد چاه می شود وبا کف تراشی و رسوب زدایی چاه را به یک چاه جدید تبدیل می نماید و در اخر بوسیله پمپ لجن کش مواد زاید را خارج می نمایند .

قیمت لایروبی چاه را براساس میزان و حجم لجن و مواد زایدی است که از لایروبی چاه خارج می نمایند محاسبه می شود و عمدتا براساس تعداد نیسان یا این که خاور حمل کننده مواد زاید هست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *