نشتی لوله گاز

(نشت یابی و تعمیرات تاسیسات لوله گاز به روش دکتر پایپ

( نشت یابی و تعمیرات تاسیسات لوله گاز به طریق دکتر معالج پایپ
بعید است شخصی باشد که نشتی گاز را بدون شوخی نگیرد , به دلیل آن که نشتی گاز سبب سردرد یا این که بیماری میشود و از آن قبل فراوان خطرناک است و احتمال دارد به انفجار یا این که مرگ ده‌ها نفر بیانجامد . با تشخیص به موقع نشتی لوله‌های گاز و برطرف کردن آن با طریق دکتر معالج پایپ می‌توان از پیدایش حادثه ها دوری کرد . در سال‌های قبل به جهت ارتقا نگرانی‌ها در رابطه ایمنی و سالمی اشخاص , دوری از پیدایش حادثه ها , افزایش عملکرد سیستم‌ها , تولیدها و ضمانت دستگاه‌ها ترقی چشمگیری در قضیه دستگاه‌های نشت‌یاب گازهای سوختنی به دست آمده است .

نشتی لوله های گاز و بررسی علل ان

تخلیه چاه و لوله بازکن در پروین اصفهان

از آن جا که فرصت در تشخیص و تعمیر نشتی لوله‌های گاز امری حساس است , دکتر معالج پایپ نماینده کمپانی bl – tech کره جنوبی و دارنده گواهی‌نامه استاندارد kwc و ASTM ایالات متحده شایسته ترین نحوه برای رفع نشتی لوله‌های گاز را ارائه میدهد که نسبت به روش‌های شبیه به فرصت فراوان کمتری نیاز دارااست . برای کسب داده ها اکثر در رابطه این کالا میتوانید تماس حاصل نمائید و یا این که از روش آیدی تلگرام Dr _ piping@ سوال ها خویش را به طور ۲۴ ساعته مطرح نمائید .

نشتی لوله گاز

علل نشتی لوله گاز

نشتی گاز معمولاً به یک کدام از سه استدلال تحت فیس میدهد :

لوله‌کشی و نصب غیر مناسب خدمات تعمیر و نصب توالت فرنگی جمهوری (نادری) مرکز تهران

استفده از مواد غیر مناسب

خوردگی مواد لوله‌های گاز

بعضی اوقات خلل به آسانی با سفت کردن مفصل در محل اتصال یا این که آداپتور اتصال گاز حل میشود . بعضا مواقع انواع از نصب و لوله‌کشی است , مثلا لوله گاز آهن سیاه در فضای فرنگی به کار برده شده‌است , اکنون آن که خوبتر است برای فضاهای بیرونی از لوله فولاد گالوانیزه مصرف شود . ولی گهگاه مراحل پیچیده و گسترده است و دربرگیرنده ردیابی لوله , نشت‌یابی یا این که بازرسی میشود . در این‌حالت ارائه راه حل مطلوب و تعمیر نشتی سا‌عتها یا این که چه بسا ایام ارتفاع میکشد . اینکه تعمیر نشتی تخت گاز انجام میشود یا این که مدتی طولانی فرصت میبرد , اصلا مهم نیست , آنچه حساس است تعمیر نشتی لوله به روشی ایمن , درست و مطابق با دستورالعمل‌ها است .

روش های تشخیص نشتی در لوله های گاز

نشتی لوله گاز

مایع نشت‌یاب

شایسته ترین نحوه برای تست نشتی جزئی گاز به کار بستن از مایع نشت‌ یاب است که منحصر به فرد تشخیص نشتی گاز ساخت میشود . بدون هیچ تردیدی برای تشخیص نشتی از کف ریکا یا این که دیگر شوینده‌های شیمیایی سطح های استعمال نکنید , زیرا مواد منزه کننده مو جود در‌این تولیدها سبب خوردگی لوله‌های گاز میشود .

به در بطری بعضا از مایع‌های نشت‌یاب اسفنج مخصوصی وصل شده‌است که میتوانید آن را روی اتصالات بکشید . بعضا از نشت‌یاب‌ها به طور اسپری به فروش میرسد و برای آزمون اتصالات به دور از دسترس مطلوب است . همینطور شماری از مایع‌های نشت‌یاب رنگی است تا بتوانید نشتی را راحت‌تر تشخیص دهید .

نشت‌یاب گاز الکترونیک

احتمال دارد دستگاه‌ بی آلایش آن‌قدر با اهمیت نباشد که بتواند نشتی جزیی را تشخیص دهد , همینطور در شرایطی‌که مدتی طولانی از دستگاه استعمال نکرده‌اید , حتماً اولیه باطری آن را عوض فرمایید . نشت‌یاب‌های الکترونیک تخصصی و توسعه یافته هم طرز حفظ خاصی دارا هستند , باطری‌ها را می بایست بی نقص شارژ فرمایید یا این که عوض فرمایید , بخش اعظم دستگاه‌ها حدود ۳۰ ـ ۱۵ دقیقه ارتفاع میکشد تا به دمای محفظه عادت نماید . دستگاه را می بایست در محفظه آزاد یا این که در فضای با هوای جدید فعال فرمایید . سنسور پروب نباید با آلاینده‌هایی نظیر مایع نشت‌یاب , نوارآب‌بندی لوله , بخار حلال‌ها , آب دهن و … تماس پیدا نماید .

قیمت مدار نشت یاب گاز برای خریداران

مدار نشت‌یاب گاز به طور فراهم به فروش میرسد , ولی فراوان گران است و معمولاً بر اساس ریز در دست گرفتن کننده یا این که میکروکنترلر ( MCU ) است . اما میتوانید مدار نشت‌یابی تنظیم فرمایید که قطعات آن ارزش پایین‌تری دارااست و بالطبع ارزان‌تر است .

نبایدها در رابطه تخت گاز

تخت گاز بازی نکنید , این کار فراوان خطرناک است و احتمال دارد به ارزش جانتان به اتمام برسد .

لوله‌کشی با مواد مطلوب فراوان حساس است , برای فضای بیرونی می بایست از لوله فولادی گالوانیزه استعمال نکنید , لوله ورق آهن سیاه برای فضاهای فرنگی مطلوب وجود ندارد .

تلاش فرمایید لوله گاز روی زمین قرار نگیرد . امروزه بخش اعظم شرکت‌های گازرسانی برای لوله‌های منتهی به کنتور و منازل از لوله‌های پلاستیکی و پلی اتیلن استعمال میکنند که نیازی به لوله‌کشی از روی زمین ندارد .

نشتی را سرسری نگیرید , استشمام بوی گاز و تعمیر پر سرعت نشتی فراوان حساس است .

 

راه های جلوگیری موقت نشتی جزئی لوله های گاز

توقف نشتی جزئی

شیر حساس گاز را پیدا فرمایید و آن را ببندید .

شیر حساس برای مصرف کنندگان گاز ارگانیک معمولاً کنار کنتور گاز است .

شیر حساس برای مصرف کنندگان گاز پروپان معمولاً کنار مخزن یا این که کنار لوله رایزر حساس ساختمان است .

شیر گاز تمام وسایل گازسوز را ببندید .

شیر گاز معمولاً پشت یا این که کنار وسایل قراردارد .

لوله گاز یا این که شلنگ تبدیل را دنبال فرمایید تا به شیر گاز برسید .

ابزار واجب را برای بستن شیر حساس گاز و شیر وسایل تنظیم فرمایید تا در گیر خلل نشوید . در شرایطی‌که شیر گاز اهرم ندارد , برای بستن آن به ابزار نیاز پیدا خواهید کرد .

نشتی لوله گاز

آچار برای بستن شیر گاز

سیم‌چین جور بلند دم باریک ( تکیه‌گاه و فشار اکثر )

سیم چین دم باریک با جور میانگین

آچار فرانسه وسیع ( بیشترین فشار )

آچار فرانسه میانگین

شیر را با احتیاط ببندید , کافی است شیر را به میزان یک چهارم به دور بچرخانید تا بسته شود .

مقدمه شرایط شیر را به اعتنا محاسبه فرمایید تا متوجه گردید که چطور می بایست فعالیت فرمایید . لوله بازکنی و لایروبی چاه بی سیم

بعضا شیرها از یک طرف گشوده و از یک طرف بسته میشود .

بعضا شیرها ۳۶۰ سکو میچرخد و با چرخاندن در شرایط گشوده , بسته , گشوده , بسته قرار میگیرد .

احتمال دارد شیرهای دیرین گیر کرده‌با‌شد و اهرم آن بشکند , بدین ترتیب با احتیاط اخلاق و رفتار فرمایید .

در شرایطی‌که میخواهید شیر وسیله‌ای را ببندید , ولی شیر گیر نموده است , نگران نشوید , شیر حساس را ببندید .

در شرایطی‌که نمی‌توانید شیر وسیله گازسوز یا این که شیر حساس را ببندید , از منزل خارج بروید و امداد بگیرید , دنبال لوله‌کش یا این که تعمیرکارانی بگردید که احتمال دارد در همسایگی شما شاغل باشند . در شرایطی‌که برنده نشدید , با کمپانی گاز تماس حاصل نمایید تا تخت گاز کارشناسی را به محل اعزام نمایند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *